• Sävast-IFK Kalix

    Sävast AIF-IFK Kalix 0-1 (0-1) (avbruten efter 55 minuter) Tyvärr blev träningsmatchen (genrepet för Sävast) förstört av snön. Mattan på Boden Arena var alldeles vit när vi kom dit, men efter att snön sladdats bort kunde matchen starta på utsatt tid. Spelet blev dock lidande på det hala underlaget och snön fortsatte att falla. Matchen som sådan präglades av ställningskrig där vi dock inte tillät Sävast att skapa någonting i chansväg under hela första halvlek förutom ett läge i 45e minuten, men vår målvakt Jesper Jönsson rusade ut och kunde styra undan. Vi skapade väl heller inte så mycket, men mer än Sävast. Inte minst då i sjätte minuten när Emil Wallin fick en perfekt boll av Henrik J och fri kunde Emil chippa bollen över en utrusande målvakt. Dessutom hade Henrik K ett skott från 16-meters linjen som målvakten lyckades tippa till hörna. Spelmässigt har vi dock linjer i spelet och trillar boll riktigt bra emellanåt på det svårbemästrade underlaget. Den andra halvleken blir bara tio minuter gammal innan domaren finner för gott att avbryta matchen. Skaderisken blir för stor och inga linjer syns. För oss gäller att fortsätta på den inslagna vägen och vässa spelet ytterligare. Men det märks att en del nya killar behöver mera tid för att växa in i vårt sätt att spela fotboll. Det kommer också bli många tuffa matcher i serien med en hel del sluggerfotboll, men också möten med på pappret bra lag. Målet: 0-1 (6) Emil Wallin (Henrik Johansson). A-lag Herrar 17 apr 2010 0kommentarer
  • Bilder IFK-BBK

    Några av Svantes bilder finns nu under mappen DM IFK-BBK A-lag Herrar 16 apr 2010 0kommentarer
  • DM IFK Kalix-BBK

    DM IFK Kalix-Bodens BK 0-3 (0-3) Som väntat blev ett till stora delar ordinarie Bodens BK för svåra i kvällens DM-match. Dock måste vi vara nöjda med insatsen där vi gjorde det mesta rätt taktiskt sett. Matchbilden blev som förväntat, det vill säga mycket bollinnehav för Boden. Men vi låg för det mesta rätt i positionerna, vilket gjorde att Boden skapade förvånansvärt lite i chansväg. Ledningen med 3-0 i halvtid kändes därför en aning snopet. 0-1 i 19e minuten kom efter att vi tappat bort en gubbe (Erik Lantto) vid vänster hörnflagga och hans väl avvägda inlägg nickades in av Anton Andersson. 0-2 i 31a minuten föregicks av ett långt inkast som tyvärr Emil K fick mitt på skallen och bollen som damp ner bakom honom stöttes in av Anton Andersson. Fyra minuter senare gjorde Simon Brännström 0-3 på en genomskärare och det målet var väl det enda som föregicks av ett väl underbyggt anfall. I övrigt hade Boden inte några egentliga farligheter i första halvlek. Vi åstadkom heller inte mycket framåt. Men en dubbelhörna var nära att ge oss ett mål, men Henrik Johanssons nick gick över. Tyvärr sprang vi offside vid några tillfällen som annars hade kunnat bli någonting. Till andra halvlek, som blev mållös, bytte Boden ut fem spelare. De hade några chanser att utöka ledningen men vi lyckades avvärja. Vi orkade heller inte oroa mycket framåt. Vi önskar BBK lycka till i seriepremiären mot Carlstad United på söndag. För vår del väntar träningsmatch mot Sävast (borta) på lördag. Målen: 0-1 (19) Anton Andersson, 0-2 (31) Andersson, 0-3 (39) Simon Brännström. A-lag Herrar 14 apr 2010 0kommentarer
  • Visa fler nyheter